torsdag 6 april 2017

Måla på stenar

Jag har alltid älskat stenar. Att plocka på stenar, sortera stenar, alltså STENAR!!
Jag blir i trans och bara känner o plockar....sorterar igen...och så var man vid svarta havet i Bulgarien(2015) och vad HEMSKT, en massa fina stenar som man inte får med sig hem!! ÄÄÄÄK!!
Jag tycker om att måla på senar :D fantasimotiv och annat...vad som helst!
Jag använder liten pensel och akrylfärg, men hittade också en bra vit penna som jag använt vid tillfällen som jag varit lat och har velat ha mycket färdigt på en gång. (centropenwhite permanent)
Snart är det sommar och man kan åka på stenjakt!
Jag väntar! Och längtar!

                         

2 kommentarer:

  1. Rolig ide, håller akrylfärg regn om man vill ha stenarna ute? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina har hållit ganska bra många år faktiskt, men man kan också lacka utanpå om man vill ha extra hållbarhet😊 spraylack är enkelt tex.

      Radera